Het paradijs bestaat! - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu Het paradijs bestaat! - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu

Het paradijs bestaat!

Door: Gunther

Blijf op de hoogte en volg Gunther

17 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

Vrijdag vertrokken we op uitstap. Alles studenten (12 man) gingen mee. Na een uur wachten kwam ons busje eindelijk opdagen. We waren nog maar net weg of er was probleem, dus gingen we terug naar de hoofdplaats van de busjes. Daar konden we dan kiezen, een kleiner veilig busje of een groter niet veilig busje (problemen met de motor). We kozen voor het veilig busje. We vertrokken voor een rit van 2.30u. Tijdens deze rit is er denk meer op de claxon dan op de rem geduwd. Maar we hebben het allemaal overleefd.

Na de rit stapten we op de boot. Voor weer een tocht van 2 uur. Na 2 uur pijnlijden (de bankjes waren echt niet goed voor de poep, we gebruikten zelfs de reddingsvesten als kussen) en naar de mooie eilanden kijken kwamen we op het eiland waar we moesten zijn, dachten we toch. Er moest blijkbaar nog een tochtje achter op de motor volgen. Samen met Ticha was dit uiteindelijk wel een leuk ritje en zo zagen we tegelijk het dorpje en de omvergevallen bomen en huizen door de tyfoon.

Toen we het resort zagen waar we overnachten, dacht ik onmiddellijk het paradijs bestaat echt. Het was zo mooi! Zicht op zee, strand palmbomen, hangmat alles erop en eraan. Er was zelfs enkel elektriciteit tussen 6 uur s'avonds en 6 uur s'morgens. En iedereen was zo vriendelijk.

Na lekker hebben te gegeten hebben we nog wat spelletjes met zen allen gespeeld om dan te gaan slapen. De volgende dag stond er enkele uitstappen op verschillende eilanden op het menu. Ik dacht het tactisch aan te pakken en had een plekje gevonden op de boot waar ik niet op bank moet zitten en mijn benen kon strekken, na nog geen kwartiertje varen was ik zeiknat. De boomstammetjes zijn er niks tegen. Lekker nat vaarden we eerst naar een zandbank. Hier konden we zwemmen in het midden van de oceaan. Na een tijdje vaarden we verder, we gingen zwemmen tussen de rotsen. Het plekje leek wel gefotoshopt. Wij zwemmen en de aapjes keken toe. Nadien gingen we nog naar 2 eilanden met witte stranden waar we nog wat konden chillen en zonnen en dus ook verbranden en nu dus afvellen al. Zondag gingen we dan terug richting huis, na een weekend lekker eten (krab, soort van schelpen, calamaris) en lekker relaxen.

Zondag kwamen er 4 nieuwe studenten. Het begint wat vol te lopen het huis. Vandaag heb ik weer dagje spoed erop zitten. Aangezien Jonas nu ook op spoed staat en er heel veel Filipijnse studenten er staan werden we verdeeld. Zo heb ik vandaag op trauma gestaan. Vandaag ook mijn eerste Intramusculair mogen geven op de Filipijnse manier. Het vasthouden van het spuitje vind ik wel beter als in België enkel hier moeten we wel een soort van huidplooi maken en dat is in België niet. Elke handeling heeft zo zijn voor en nadelen heb ik ontdekt.

Morgen en overmorgen staat er mij een 12 uren dienst te wachten. Van 7 uur tot 19 uur is zien wat dat gaat geven.

btw:
- Ik heb zelf mijn was gedaan hier vandaag! Ale mijn zak met vuile was gaan afgeven in de wasserette en woensdag mag ik ze gaan halen. :-)
- Het warme weer en het constant Engels praten/vertalen zorgt ervoor dat ik hier om 21 uur dood moe in mijn bed lig.
- Foto's vindt je op volgende link: https://www.facebook.com/gunther.bluys/media_set?set=a.10202949887284090.1110768132&type=3

tot blogs!

  • 17 Maart 2014 - 15:28

    Martine Taels:

    Amai Gunther, al heel wat beleefd precies!
    Ja , en zelf uwe was doen zou ik dit nu niet echt noemen, ;-) !
    De lange shiften , dat zal wat anders zijn in die hitte denk ik . Maar je kan er wel veel ervaring op doen.
    Leuk om je zo wat te volgen , tot schrijfs !!

    Martine

  • 18 Maart 2014 - 16:00

    De Ma:

    Om 21.00uur in u bedje dat was thuis wel iet later . En proficiat om u was zelf de doen .
    Mager gade toch ni worden denk met al dat goed eten .

  • 19 Maart 2014 - 08:49

    Els:

    Met 3 op 1 brommerke? Ge moest het hier eens doen, er zou rap een boete volgen vrees ik!
    En nat worden bij meer dan 30graden is ook al niet het ergste wat bestaat.
    Dat van die was....daar moeten we toch eens een klapke over doen... ;-)
    Het amusement nog!
    ELS

  • 20 Maart 2014 - 09:44

    Van Opstal Monique:

    amai Gunther , je doet me dromen ze . zicht op zee , witte stranden , hangmat enz.
    begin al jaloes te worden .
    de was dat is wat anders , ben je niet gewoon he
    laat dat ma niet aan je ma weten , straks kun dat thuis ook doen !
    geniet er nog van ! rust op tijd eens goed uit want 12 uren werken in die hitte
    vele groeten van de familie en moemoe Lille

  • 29 Maart 2014 - 16:54

    Tante Hilde Van Ticha:

    Amai, dat klinkt daar als een paradijs, ja !!!
    Ongelooflijk ! Geniet er maar van ! Dat je dit mag meemaken met je lief ?! Dat kan niet iedereen zeggen...
    Hier loopt alles gewoon, morgen voetbal ...naar Herenthout !
    We zullen eens kijken wat ze daar kunnen ?! Daarna nog 3 keer en dan weten we wie kampioen is ... alles kan nog ... Alé, veel groetjes uit Kasterlee ! Geniet van 't paradijs daar !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Filipijnen

Stage in de Filipijnen

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

Rondtrekken

17 Mei 2014

Gedaan, schluss, the end

10 Mei 2014

Iloilo

06 Mei 2014

Part 2

29 April 2014

Het familielid
Gunther

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 6237

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Filipijnen

Landen bezocht: