Vervolg - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Gunther

Blijf op de hoogte en volg Gunther

31 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

Hallo,

De 12 uren diensten heb ik overleefd. Ze zijn echt wel vermoeiend, dit komt vooral door het warme weer.( zo heb ik tijdens mijn dienst even een frisse cola in de supermarkt in het straat mogen gaan kopen) Doordat de verpleegkundige veel papierwerk moeten doen en we hier niet bij kunnen helpen is het soms wat langer wachten voor we iets kunnen doen. Maar tijdens het papierwerk zijn de verpleegkundige zo vriendelijk tegen ons dat we dat er wel bijnemen. Momenteel zijn er veel trainees ( afgestudeerde verpleegkundige die 4 maanden worden ingewerkt in het ziekenhuis), deze hebben gedaan om 15 uur dus nadien kan ik alles doen omdat ik de enige student ben die overblijft tot 19 uur. Zo heb ik toch nog paar skin test kunnen doen (iets wat in België niet gedaan word). Het belangrijkste wat ik die dag nog heb gedaan was CPR. 2 Keer is het gelukt. Ik hoorde wel een rib breken, maar dat is iets minder belangrijk als het hart. CPR op een mens is wel een heel ander gevoel als op een pop. "Leuk" dit eens hebben kunnen doen.

Donderdag heb ik dagje aan mijn bachelorproef gewerkt. Spijtig genoeg moet dat ook nog gebeuren.

Vrijdag zijn we naar Garinfarm geweest. Dit was een rare plaats. Het was een boerderij, bedevaartsoord en sportactiviteiten samen. Alles was zo miniem dat we in plaats van een hele dag er na een halve al vertrokken zijn richting een resort om aan het zwembad te liggen. Ook al was het weer die week helemaal niet goed. Slecht weer bestaat ook in de Filipijnen dus. In de avond hebben we nog feestje gebouwd, want er vertrok iemand de volgende dag uit het huis.

In het weekend hadden we niet echt plannen. Zaterdag gingen we 2 winkels met medisch materiaal bezoeken. Hier hebben we prijslijst meegekregen zodat we nu kunnen bekijken wat we gaan kopen met ons ingezameld geld. Nadien hebben we op het strand gaan volleyballen. Zondag ben ik met Ticha in het grote winkelcentrum hier vlakbij gaan winkelen. Ik heb NOG niets gekocht. De rest van de dag was het rusten en relaxen.

De nieuwe week stond ik op Surgical ICU. Hier heb ik dingen kunnen doen die ik nog niet op spoed had kunnen doen, zoals het voeden van patiënt via maagsonde en het aspireren. Door dit te doen heb ik de meeste dingen kunnen doen van verpleegkundige handelingen.

Vrijdag, zaterdag en zondag en maandag stond er weekendje Boracay geplant. Het Ibiza van de Filipijnen. Hier hebben we goed kunnen zonnen en genieten en s'avond kunnen feesten. Ook hier was het zoooo mooi, al was het wel veel toeristiser.

Morgen begin ik op Medical UCI. De dienst waar Joppe en Ticha vorige week stonden. Hier was ik vorige week uitgenodigd voor stukje cake te komen eten (al had ik me zelf meer uitgenodigd, maar dit was totaal niet erg voor mijn dienst en hun dienst =) ), en het was zeer leuk en gezellig.

Btw:
-Vorige week heb ik echt mijn was samen met Ticha gedaan, zij wassen ik
uitwringen en ophangen. Het zelf doen komt dus steeds dichter bij.
-Ticha heeft mij in Boracay zwemles gegeven. Op een half uur zat ik al les
6, ik ben dus goede leerling =)
-Ik word hier zo dik als ik weet niet wat, daar moet ik nog iets op vinden.
-Doordat we met zoveel in huis zitten, gaat het internet zo traaaaaag. -
Daarom ook nu pas blog want mijn vorige die ik donderdag had opgeload is
verloren gegaan.

See you.

  • 31 Maart 2014 - 21:29

    Tante Hilde Van Ticha:

    Leuk te lezen dat alles daar zo goed gaat !
    Even een kort bericht van de voetbal van Herenthout : vreselijk : de eerste helft stonden we 3-0 achter, we hoopten de 2de helft beter aan de bak te komen, even leek het erop... 3-1
    Maar 10 minuten later zaten we op spoed : Hans in een kopduel verkeerd neergekomen en een andere van Herenthout viel op zijn enkel : direct zéér dik en zéér pijnlijk ...ligt nu in 't gips : ligamenten !
    Voor ons was het dus een match om rap te vergeten ... en de voetbal zal Hans de eerste maanden ook best vergeten, denk.
    Amuzeer jullie daar nog en voorzichtig, hé ?!
    En die kilo's zullen er wel terug afgaan als je eenmaal terug gaat trainen bij de voetbal, zeker !
    Grtjs

  • 01 April 2014 - 00:48

    Gunther Bluys:

    Ik had het al gezien dat ze verloren waren. Niet zo goed voor Beekhoek, maar voor Hans nog wel wat erger amai, alles behalve leuk!
    Ik zou toch liever met minder kilo's aan het seizoen beginnen, als ik wil kunnen volgen.
    Zonninge groetjes

  • 02 April 2014 - 09:52

    Els:

    Hey Gunther,
    Fijn weer een uitgebreid verslag te lezen en ons Ticha heeft me net ook wat bijgepraat via Skype.
    Wat een geweldige tijd beleven jullie daar toch hé, zowel in het ziekenhuis als in jullie vrije tijd.
    Ik denk dat er veel mensen jaloers zijn. Niet op het zelf wassen (wat inderdaad al beter begint te lukken - proficiat) niet op de zwemlessen (waar je al meer op een vis begint te trekken - ook proficiat!) maar op de levenservaring die jullie daar op doen.
    Geniet er nog van!!
    groetjes.
    ELS
    p.s. Als ze nu straks tegen Ranst verliezen (inhaalmatch) is het over en out vrees ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Filipijnen

Stage in de Filipijnen

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

Rondtrekken

17 Mei 2014

Gedaan, schluss, the end

10 Mei 2014

Iloilo

06 Mei 2014

Part 2

29 April 2014

Het familielid
Gunther

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 6234

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Filipijnen

Landen bezocht: