Avontuur in de Filipijnen - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu Avontuur in de Filipijnen - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu

Avontuur in de Filipijnen

Door: Gunther

Blijf op de hoogte en volg Gunther

16 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

Beste,

Vrijdag vertrokken we naar Antique, het noord-westelijk deel van het eiland. Het is bekend, omdat er veel avontuur te beleven valt. Toen we na een tocht van 3 uur kwamen we aan. We mochten direct met de lokale vissers mee op hun vlot om de gevangen vis uit de netten te halen. We hebben dan ook één van de gevangen vissen gekocht om als avond eten op te eten. Nadien stond ons een ritje van 20 minuten achterop de motor te wachten, tot plots de weg stopte. Hier moesten we nog te voet verder tussen de bergen op een klein zand padje en in het donker en op mijn teenslippers. In groepjes van 4 of 5 moesten we onze gids met pillicht volgen. Na half uurtje wandelen kwamen we aan de top van een berg waar allemaal houten hutjes stonden. Hier gingen we ons weekend doorbrengen. Ons bed was een matrasje van 5 cm dik op de grond, maar het had zijn charmes =).

Zaterdags zijn we de dag begonnen met naar de watervallen te gaan kijken. De eerste waterval was al snel bereikt en was zeer mooi. Voor de 2de waterval moesten we al een steile trap naar boven nemen. Maar voor de laatste waterval moesten we met touw en zonder bescherming naar boven klimmen. Nadat we levend boven zijn gekomen, kregen we een prachtige waterval te zien. Na wat te zwemmen moesten we terug naar beneden klauteren. Want we mochten ons laten koken. We moesten in grote kommen gaan liggen en dan werd er vuur onder ons aangestoken. Dit was lekker warm en we konden genieten van een zeer mooi uitzicht. Echt relaxerend. Toen gingen we naar de rivier om wat te zwemmen en om daar onze lunch op te eten. Nadien volgde er een moment dat ik liever niet had meegemaakt. We gingen zipplinen of ook wel deadride genoemd. Dit was 500 meter heen en dan 500 meter terug. Door mijn hoogtevrees besloot ik het eerste gedeelde samen met Ticha te doen, ik heb dan ook heel de tijd op haar rug gekeken in plaats van rond te zien. Om terug te komen heb ik het wel alleen aangedurfd, maar echt genoten heb ik niet. Ik kwam dan ook lijkbleek en al bibberend van de zippline. De eerste en ook de laatste keer! =) Zondag zijn we terug thuisgekomen na een avontuurlijk weekend.

De nieuwe week starten ik met nachten samen met Ticha . De eerste nacht verliep niet echt als gepland. Ticha voelde zich niet zo goed, dus hebben we besloten om rond 1 uur samen naar huis te keren. Die nacht hebben we dus ook niet zo veel kunnen doen.

De tweede nacht verliep beter. Er was ook meer te doen. Zo heb ik blaassonde gestoken, bloed getrokken en veneuze katheters geplaatst. Behalve de handelingen hadden we ook tijd om met de verpleegkundige te praten. Zo vertelden ze ons verhalen over wat ze allemaal hadden meegemaakt. We kregen ook een foto te zien van een man die met een mes in zijn oog gestoken was. (gerellige foto) Na een lange vermoeinde nacht konden we ons bedje inkruipen.

Vandaag staat er geen stage op het menu. Overdag slapen is hier zeer moeilijk. (veel licht en lawaai) We hebben vandaag nog snel geregeld dat we morgen gaan mountainbiken in Guimaras. Het weer is deze week echt niet goed (heel veel regen). Dus is mountainbiken wel een leuk alternatief.

Tot blogs.