Kilootjes eraf en kilootjes erbij - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu Kilootjes eraf en kilootjes erbij - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu

Kilootjes eraf en kilootjes erbij

Door: Gunther

Blijf op de hoogte en volg Gunther

21 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

Allowkido

Donderdag ben ik met Ticha en Joppe gaan mountainbiken in Guimaras een eilandje vlakbij ons eiland. De vorige dagen was het weer niet zo denderend, ideaal mountainbike weer dus. Maar toen we opstonden was het wel warm en scheen de zon heel hard. We fietste al direct een berg op, 4km lang zeer zwaar met deze hitte. Na dikke 2 uur kwamen we aan waar we moesten zijn, na een tocht door de bergen en op zandwegen. Het was een klein plaatselijk dorpje met mooi wit strand. Dit dorpje was enkel te bereiken te voet of met de mountainbike. Hier hebben we lekker geluncht en wat gezwommen. Nadien volgde er een lange terugrit van ongeveer 3uur. Dit kwam omdat we nog door de bossen hebben zitten mountainbike. En natuurlijk moest ik weer 2 keer plat rijden. Na deze vermoeiende dag heb ik dan ook zeer goed geslapen.

De volgende dag stond er een volgende “sport” op het programma. We gingen naar een kruisiging kijken en deze vond plaats op vanboven op een berg. Na lang wandelen en zweten konden we na het nagespeeld Bijbelverhaal bekijken. Dit was wel leuk om te bekijken, al vonden de gelovige Filipijnen het wel veel specialer als ons.

Zaterdag heb ik het rustig gehouden. Al hebben we zitten plannen wat we de laatste 2 weken gaan doen hier in de Filipijnen.

Zondag starten het Mango Festival. Het bekendste aan dit festival is in een half uur zoveel mogelijk mango’s eten. Degene die het huisrecord van 6 als eerste verbrak kreeg een gratis etentje aangeboden van onze verpleeg coördinator. En dit was natuurlijk spek naar mijne bek. Na een halfuur tikte ik af met 9,5 mango’s, gewonnen dus. Super dik , want het laatste half deel kreeg ik er echt niet meer bij. Nadien ben ik op het dak gaan liggen en rustig mijne boek liggen lezen.

Vandaag ben ik terug op spoed begonnen. Ik stond bij een verpleegkundige die niets liever doet als uitleg geven aan de studenten. Zo heeft hij mij alles vertelt over hoe ik naar de longen en het hart moet luisteren en wat normale tonen en abnormale geluiden zijn. Tegen het einde van mijn dienst volgde nog een reanimatie. Deze was gelukt. Dus kon ik de dag positief eindigen.

De rest van de week staat er nog stage op spoed gepland en eindigen doen we in het weekend in Mambokal. Hier gaan we relaxen en watervallen bezichtigen.

See you!

  • 21 April 2014 - 19:41

    Nancy En Luc De Mama En Papa:

    Verschiet jij daar van dat uwe fiets weer kapot was. Wij zeggen toch dikwijls als jij thuis een fiets vast pakt is daar nadien elke keer iets aan . Nu is het duidelijk .En wie heeft de band vervangen of gemaakt ? En wat sporten na al da goed eten is goed.
    Is er nog wel iet wat je kan doen de laatste 14 dagen .Hebben jullie nog niet alles gezien . Hopelijk geraken jullie er uit en geniet er maar van want het einde komt toch al wat in zicht .
    groetjes ma en pa

  • 22 April 2014 - 11:39

    Van Opstalmonique:

    jaja , dat lijkt me allemaal zo leuk daar , goed eten , zwemmen , mountainbike enz.
    dan moet je aankomen en afvallen he .
    het weer lijkt me ook goed daar , ik zie dat julie al een mooi kleurtje hebben .
    geniet er nog goed van !
    groetjes Luc & Monique

  • 22 April 2014 - 13:38

    Gunther Bluys:

    @ moeder en vader: ik wist da gelle daar op ging reageren he van dieje platte band :D en onze gids heeft dieje gemaakt. =) en ja hoor nog dingen genoeg :D

    @ tante en nonkel: en is inderdaad hier allemaal zeer leuk. eerst werken en dan goed ontspannend. En inderdaad het weer is zaaalig. Ik begin inderdaad wel bruin te zien hopelijk blijf ik verder bruinen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Filipijnen

Stage in de Filipijnen

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

Rondtrekken

17 Mei 2014

Gedaan, schluss, the end

10 Mei 2014

Iloilo

06 Mei 2014

Part 2

29 April 2014

Het familielid
Gunther

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6232

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Filipijnen

Landen bezocht: