Het familielid - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu Het familielid - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu

Het familielid

Door: Gunther

Blijf op de hoogte en volg Gunther

29 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

Hello,

Dinsdag en woensdag heb ik nog 2 dagen op spoed gewerkt. Dit vind ik persoonlijk de leukste dienst. De verpleegkundige zijn net als op alle andere diensten zeer vriendelijk en op deze dienst zijn er de meeste verpleegkundige handelingen te doen. Zo heb ik deze 2 dagen nog verschillende handelingen kunnen uitvoeren alla maagsonde, infusen prikken en etc.

Donderdag stond er dagje bachelorproef geplant. Deze planning werd in de war gestuurd toen ik Ticha in mijn kamer kwam vertellen dat ze vol uitslag stond. Na 3 dagen koorts en nu uitslag moest er wel een dokter geraadpleegd worden. Na de raadpleging in een privé ziekenhuis werd het duidelijk: dengue fever met als gevolg een opname. Het grote probleem was, er zijn geen kamer meer vrij in de privé ziekenhuizen ( zijn zo goed als het zelfde als de westerse ziekenhuizen). Er zat niets anders op dan opgenomen worden in het ziekenhuis waar ze stage deed. Ze kreeg wel een kamer in het privé gedeeld. Hier heb je een kamer voor je eigen en is het wel wat properder. Ik moet het familielid spelen van Ticha en zoals al gelezen misschien in de vorige blogs is de inhoud nogal groot. Het begon met het inschrijven van Ticha in het ziekenhuis. Na een heleboel papierwerk mochten we naar haar kamer. De volgende taak dat ik kreeg was haar medicatie te halen in de apotheker. Zelfs om 1 uur ''s nacht kon ik uit mijn bed, richting de apotheker vertrekken. Om dan de volgende morgen rond 5.30u terug richting de apotheker te vertrekken.

Verder die dag was het elkaar bezighouden met lezen, kaarten, spelletjes spelen, naar apotheker gaan enzoverder. Op regelmatige basis kwamen ze parameters nemen en om de 6uur bloed nemen. Na een kort nachtje wegens op tijd en stond de parameters nemen was het nu wachten tot we naar huis mochten gaan. Rond de middag mochten we dan eindelijk naar huis. Ticha vertelde me dat ik een super lieve leuke en zeer goed familielid heb gespeeld :D.

Nu het ziekenhuisverhaal afgelopen is ging ik met Jonas en Joppe naar een hanengevecht zien. Raar om te zien hoe de hanen strijden om de dood. En al even raar is het om te zien dat ondanks de armoede er veel Filipijnen er kwamen wedden met veel geld. Al hebben Jonas en Joppe ook hun kans gewaagt. Zo hebben ze 400 peso's gewonnen. Als afsluiter van deze dag zijn we lekker gaan uiteten.

Zondag was een rustdagje. Zo heb ik mijn boek helemaal uitgelezen. Jawel mijn allereerste boek, uit eigen keus uitgelezen zonder dwang van het school. =)

Maandag ben ik begonnen op inwendige. Al heb ik de eerste dag niet veel op dienst geweest. Ik moest de rekeningen van Ticha haar ziekenhuisbezoek nog betalen. Vooraleer alles in orde was, waren er al verschillende uren gepasseerd.

Dinsdag begon ik aan mijn dienst met het gedacht het zal zoals op de meeste gewone afdelingen rustig zal zijn met enkel de medicatieronde als verpleegkundige handeling. Dit werd wel eventjes anders, tijdens de medicatieronde moest ik een infuus prikken en heb ik 2 skin testen kunnen doen. Na 2 uur was de medicatie ronde afgelopen en werd er ineens een man onwel. Hier heb ik nog eens CPR kunnen doen. Hopelijk morgen nog eens z'n druk dagje.

Tot blogs.

  • 30 April 2014 - 12:08

    Van Opstal Monique:

    hey daar ,
    ik heb juist nog een uur met de ma gepraat aan de telefoon .
    ik hoop dat alles goed gaat met Ticha nu ?
    dat heeft toch wel het één en het ander geweest , zo vroeg uit je bed om naar de apotheek te gaan .
    er zijn al twee maanden voorbij , ik hoor dat je verder gaat ,ook dat heeft veel moeite gekost om je vliegtickets te bemachtigen , maar het is gelukt
    zo geniet er nog veel van want het zal vlug voorbij zijn nu !
    mercikes voor julie kaartje he ( er staat wel niks op ! maar goed !)
    saluuuuuut
    tot de volgende !

  • 02 Mei 2014 - 19:18

    Nancy Ma Gunther :

    Een stage langs beide kanten . Ook iet om na te vertellen . Eerst als verpleegkundige .En Ticha als patient .
    En Gunther als familie lid . Alles met een goede afloop . Toch een beetje ongerust geweest .Maar weeral een speciale ervaring . Geniet maar van elke dag want het einde komt toch een beetje in zicht . groetjes



  • 05 Mei 2014 - 12:47

    Els :

    Hey Gunther,
    Hierbij nog eens nen dikke MERCI voor je hulp bij de ziekenhuisopname van ons Ticha.
    Ik had de gelegenheid nog niet door het zelf ziek zijn, het overlijden van mijn meter, de geboorte van mijn petekindje en het vertrekken op reis. Het was allemaal wat veel op korte tijd. Bij deze heb je bewezen wat liefde is.... ;-)
    Doe dat nog goed de volgende weken en geniet van de uitstappen!
    groetjes van uit Aruba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Filipijnen

Stage in de Filipijnen

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

Rondtrekken

17 Mei 2014

Gedaan, schluss, the end

10 Mei 2014

Iloilo

06 Mei 2014

Part 2

29 April 2014

Het familielid
Gunther

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6235

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Filipijnen

Landen bezocht: