De eerste daagjes - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu De eerste daagjes - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Gunther Bluys - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes

Door: Gunther

Blijf op de hoogte en volg Gunther

10 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

Liefste lezers :D

We zijn veilig en goed aangekomen in de Filipijnen.
Het begon met een leuke vlucht naar Abu Dhabi. De vlieger was op en top.
Een touchscreen tv schermpje met films/muziek/games, headset, dekentje alles was erbij. Na lang vliegen (6uur) kwamen we eindelijk aan.

We stapten de luchthaven binnen en kregen al een wow gevoel!Al was de luchthaven wel niet zo spectaculair als verwacht maar de ene Sheikh naar de andere passeerden, wat wel nieuw was voor ons. Na lang wachten op de luchthaven, mochten we inchecken voor Manilla. We vlogen deze keer met nog een groter vliegtuig.

We vertrokken 3 uur nachts en ik was al heel moe dus heb ik deze vlucht vooral zitten slapen. Na nog eens 7 uur vliegen kwamen we dan eindelijk aan Manilla. Doordat we bijna een uur vertraging hadden was het stresse of we onze volgende vlucht naar Iloilo wel gingen halen.

Uit de luchthaven gewandeld moesten we op zoek naar een taxi om ons naar andere terminal te brengen. We merkte al direct dat de mensen hier zeer vriendelijk waren. Zelfs de politie agenten kwamen ons helpen. We vonden een taxi, ook al waren er maar 4 plaatse we mochten instappen. Na enkele politie agenten tegen te komen die vriendelijk lachten naar ons ook al zaten we met te veel in de auto en enkele honderden meters te rijden wisten we al: Verkeer in de Filipijnen is chaos.

Terwijl we naar de terminal rijden gaven we onze ogen de kost. Er was dan ook zeer veel te bezien. Aangekomen aan de terminal en wat rond te vragen waar we moesten zijn, waren we juist op tijd om in te checken. Hier bleek nog maar eens hoe vriendelijk ze waren, door ons met de lach te helpen, terwijl we eigenlijk aan de late kant waren. Maar uiteindelijk zonder problemen op het vliegtuig geraakt.

Om 21uur werden we dan zondag opgehaald aan de luchthaven van Iloilo. We reden verder naar ons huis. We zagen allemaal winkeltjes en vervallen huisjes. In het huis waren al 7 studenten aanwezig, na kennismaking kregen we nog lekker eten voorgeschoteld.( Spaghetti, lekkere).

Na een korte nacht werd om half 6 wakker van 5 hanen die aan de raam staan de kukelukujen en van de windblazers die heel de nacht frisse lucht in de kamer blaasde. ( Het is hier om te bakken).

Vandaag volgde een rondleiding in het ziekenhuis. Waarin we grote ogen trokken wat we allemaal zagen. ( meer over het ziekenhuis de volgende dagen als ik er mijn stage begin) En nadien volgde een rondleiding in de stad.

Nu beginnen de Filipijnse lessen!
Dus tot blogs!

• 10 Maart 2014 - 10:34

Van Opstal Monique:

fijn dat je er goed bent aangekomen !
    het leek wel een lange dag ,
    dat je er goed en vriendelijk werdt ontvangen is ook meegenomen he
    geef julie ogen de kost en geniet ervan
    groetjes uit Lille x

• 10 Maart 2014 - 10:51

De Ma :

Amai ferm om te lezen . Als wij zo 3 maanden op de hoogte geworden worden is dat top . groetjes

• 10 Maart 2014 - 21:30

Bram:

ik kukeleku , jij kukelekuukt ... Groetjes aan de rest!

• 10 Maart 2014 - 22:12

Els Boonen:

Fijn uitgebreid eerste verslag.
    En blij dat alles goed is verlopen.
    Ik was toch wat ongerust, het is tenslotte niet bij de deur.
    Zorg goed voor mijn (en ook van jou) schatteke.
    de schoonma ;-)